Saltar apartados
  • UA
  • Dret Administratiu
  • CONGRÉS SOBRE TRANSPARÈNCIA, PARTICIPA.. BON GOVERN EN LA CONTRACTACIÓ PÚBLICA

CONGRÉS SOBRE TRANSPARÈNCIA, PARTICIPACIÓ, INNOVACIÓ I BON GOVERN EN LA CONTRACTACIÓ PÚBLICA

CONGRÉS SOBRE TRANSPARÈNCIA, PARTICIPACIÓ, INNOVACIÓ

I BON GOVERN EN LA CONTRACTACIÓ PÚBLICA

14 i 15 de SETEMBRE del 2017

Sol·licitada l'homologació a l'IVAP

 

Objectius:

Analitzar les implicacions del bon govern, la bona administració i la innovació en la contractació pública per a assegurar l'establiment de sistemes de millora participa dels procediments de contractació pública i el seu control.

                             

Assistents:

Persones emprades en les Administracions públiques valencianes, persones de col·legis professionals, associacions i organitzacions relacionades amb la temàtica del Congrés, públic en general. Per aquest ordre i en funció de l'aforament màxim. Inscripció gratuïta.

 

 

Direcció del Congrés:
  • Rubén Martínez Gutiérrez, Professor Contractat Doctor de Dret Administratiu de la Universitat d'Alacant.
  • Manuel Fernández Salmerón. Professor Titular de Dret Administratiu de la Universitat de Múrcia.

 

Dates i lloc de celebració:

14 i 15 de setembre (2 dies, 4 sessions: 2 de matí i 2 de vesprada). Saló de Graus "Rector Ramón Martín Mateo" de la Facultat de Dret, Universitat d'Alacant.

 

 

PROGRAMA PROVISIONAL DEL CURSE / CONGRÉS:

 

 14 de Setembre de 2017

  • 9,00 hores. Sessió Inaugural. Intervenen: Representant Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació) i Representant Universitat   

 

  • 9,30 – 10,30 hores.Ponència Inaugural“Retos de la transposición de las Directivas Comunitarias de 2014 desde la perspectiva del buen gobierno de la contratación”. Intervé: Manuel Fernández Salmerón, Professor Titular de Dret Administratiu de la Universitat de Múrcia.

 

  • 10,30 – 11,30 hores. Ponència. “Participación y contratación pública. Especial referencia a la integración de propuestas de licitación mediante catálogos electrónicos” . Intervé: Isabel Gallego Córcoles, Professora Titular de Dret Administratiu de la Universitat de Castella-la Manxa.

 

  • 11,30 – 12,00 hores. Descans

 

  • 12,00 – 13,00 hores. Ponència. “Open data y contratación pública”. Intervé: Julián Valero Torrijos, Professor titular de Dret Administratiu en la Universitat de Múrcia.

 

  • 13,00 – 14,00 hores. Ponència. “El Documento Europeo Único de Contratación”. Intervé:  Teresa Medina Arnáiz, Professora de Dret Administratiu  de la Universitat de Burgos.

 

  • 14,00 – 16,30 hores. Descanse / Menjar

 

  • 16,30 – 17,30 hores. Ponència. “El aumento de la transparencia y de la participación en la contratación gracias a procedimientos íntegramente electrónicos”. Intervé:  Rubén Martínez Gutiérrez, Professor Contractat Doctor de la Universitat d'Alacant.

 

  • 17,30 – 18,30 hores. Ponència. "La Compra Pública de innovación como política pública. Sobre el concepto de “innovación”. Intervé: Patricia Valcárcel Fernández, Professora Titular (Acreditada a Catedràtica) de Dret Administratiu de la Universidade de Vigo.

 

  • 18,30 – 19,30 hores. Ponència. "Pasos previos para una CPI exitosa". Intervé: María del Carmen de Guerrero Manso, Professora Contractada Doctora interina de Dret Administratiu de la Universitat de Saragossa.

 

  • 19,30 – 20,30 hores. Ponència. “Innovación y contratación en el sector turístico”. Intervé: Pilar Juana García Saura, Professora Contractada Doctora (DEI) de la Universitat de Múrcia.

 

 

15 de setembre de 2017

  • 9,00 – 10,00 hores. Ponència. “El anuncio de información previa: relación con el comportamiento estratégico de los poderes adjudicadores de cara a la planificación de sus procesos de compra”. Intervé: Alfonso Sánchez García, Investigador de Dret Administratiu en el Col·legi Español de Bolonya.

 

  • 10,00 – 11,00 hores. Ponència. “Contratación pública electrónica e innovación administrativa”. Intervé: Isaac Martín Delgado, Professor Titular de Dret Administratiu de la Universitat de Castella-la Manxa.

 

  • 11,00 – 11,30 hores. Descans

 

  • 11,30– 14,30 hores. Mesa de Ponències. “Nuevas perspectivas para el fomento del buen gobierno en la Contratación”. Modera: Irene Bajo García, Directora de la Càtedra de Responsabilitat Social de la Universitat d'Alacant. Intervenen:
    • “Las cláusulas sociales en la contratación”. María Almodóvar Iñesta, Professora Titular de Dret Administratiu de la Universitat d'Alacant.
    • “Cooperativas, participación ciudadana y contratación pública”, haría un pequeño cambio: "Economía colaborativa, participación ciudadana y contratación pública”. María Mercedes Ortiz García, Professora Titular de Dret Administratiu de la Universitat d'Alacant.
    • “Empresas Mixtas y contratación pública”. María Teresa Cantó López, Professora Titular de Dret Administratiu de la Universitat d'Alacant.

 

  • 14,30 – 16 hores. Descanse / Menjar

 

  • 16 – 17 hores. Ponència: “La gestión del cambio hacia la e-Contratación en las Diputaciones. La experiencia de la Diputación de Burgos”. Intervé: Javier Peña, Cap de Modernització i Noves Tecnologies de la Diputació de Burgos.

 

  • 17 – 18 hores. Ponència. “La gestión del cambio hacia la e-Contratación en las Administraciones Autonómicas”. Intervé: Jaime Domínguez – Macaya Laurnaga, Regidor Delegat d'Hisenda i Finances i Secretari de la Junta de Govern Local en Ajuntament de Donostia.

 

  • 18,00 hores. Clausura: Honorable Sr. D. Manuel Alcaráz Ramos, Conseller deTransparencia, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació i Dr. D. Manuel Palomar Sanz, Rector Magnífic de la Universitat d'Alacant.

 

 

INSCRIPCIÓ
  • El cost de la matrícula és gratuït.
  • Aquest curs està dirigit a persones emprades en les Administracions Públiques Valencianes, persones de col·legis professionals, associacions i organitzacions relacionades amb la temàtica del Congrés, públic en general. Per aquest ordre i en funció de l'aforament màxim. La preinscripció es podrà realitzar mitjançant el següent formulari d'inscripció. El formulari estarà operatiu fins al dia 14 de setembre de 2017 o  fins ocupar la capacitat de la sala. Aquelles inscripcions que no tinguen degudament emplenats totes les dades que se sol·liciten no seran tingudes en compte.
  • Als alumnes participants se'ls farà lliurament d'un certificat d'assistència de 15 hores.

Secretaria del curs

 

 

ORGANITZA

Dret Administratiu


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3581

Fax: (+34) 96 590 3686

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464